onsdag 22 september 2010

Jordbrukslandskap

Dessa mattor är framtagna med hjälp av satellitbilder på jordbruksfält. Fälten kommer från olika världsdelar, t e x Europa, Afrika och USA. Det finns 88 exemplar av mattorna från vardera kontinent. Tycker det är härliga mönster och mustiga färger i mattorna. Skulle helt klart kunna tänka mig en sådan matta hemma. Designern av dessa mattor heter Florian Pucher och kommer från Nya Zeeland. Mattorna går att köpa via denna länk.






































(Foto: Florianpucher.com)

2 kommentarer:

  1. Hej Christer!
    Vilka underbara mattor en sån skulle jag också kunna tänka mig. Hittade hit när Du slog ett slag för Antik och Kuriosamässan i Kista. Sen såg jag att vi bor nästgårds. Har också gjort reklam för mässan eftersom jag kommer att ställa ut där. Kul att hitta hit!
    Ha det gott!
    Kram Lena

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails